Prehliadaním tejto stránky súhlasíte s použitím cookies, ktoré nám pomáhajú zlepšovať naše služby. Viac info

Rozumiem

Meditácia proti stresu

Dlhodobý stres môže viesť k strate schopnosti uvoľniť sa vo chvíľach pohody a odpočinku. Dostávame sa tak do začarovaného kruhu permanentného vypätia, ktorý však treba okamžite riešiť!

Súčasný životný štýl je niekedy uponáhľanejší, ako dokážeme zvládať. Často sme tak v zhone a strese, čo sa výrazne odráža aj na našej psychike. Nervozita, precitlivenosť a podráždenosť sú tak jedným z prejavov duševnej nerovnováhy, či vyčerpania. Aj počas bezproblémových dní sa cítime skľúčene, neteší nás práca ani obľúbené koníčky.

Nájdite riešenie v meditácii. Naučíme vás, ako na to.


Meditácia proti stresu teoreticky i prakticky

O meditácií ste už určite počuli. Pre ľudí s hektickým spôsobom života však predstavuje výborný spôsob, ako sa naučiť zvládať stres. Pokročilejší ju dokonca využívajú aj na zmiernenie bolesti. Tajomstvo meditácie spočíva v „prepnutí“ mysle do neaktívneho stavu, v ktorom vytesníte všetky myšlienky. Pulz aj dýchanie sa vďaka tomu spomalí. Znížené množstvo kyslíka ovplyvňuje hladinu hormónov v tele. Vďaka tomu postupne dochádza k psychickému a následne i fyzickému uvoľneniu. Znižuje sa hladina stresu, napätia, nervozity, úzkosti či dokonca agresie. Meditujúci nadobúda pocit sebavedomia, energie a entuziazmu. Tieto zistenia potvrdzujú mnohé výskumy; začalo sa s nimi už v šesťdesiatych rokoch minulého storočia. Správnymi meditačnými technikami si tak možno privodiť pocit dokonalého relaxu, ktorý je tak veľmi želaným protikladom k stresovým a vypätým situáciám. Ako teda na to?

Meditácia krok po kroku:

1. Pohodlne sa saďte na zem, dbajte na vystretý chrbát, ktorý má byť v rovnej línií s hlavou a šijou.

2. Privrite oči, aby ste sa lepšie sústredili.

3. Zamerajte pozornosť na svoje dýchanie, sledujte, ako sa vám dvíha a klesá brucho. Na tento proces sústreďte všetky myšlienky. Ak sa pristihnete pri tom, že sa v mysli „zatúlate“, pokojne sa vráťte späť k dýchaniu.

4. Snažte sa vydržať aspoň 20 minút. Nezúfajte, ak sa vám na prvýkrát nebude v sústredení veľmi dariť. Ako všetko, aj umenie meditácie si treba postupne osvojiť. Riaďte sa heslom, že tréning robí majstra!

Spôsobov, ako sa naučiť meditovať, je niekoľko. Tým najjednoduchším je účasť na kurze, ktoré sú dnes už bežne dostupné. Do určitej miery sa však meditácia praktizuje aj na cvičeniach jógy. Existujú však aj meditačné CD alebo videá na internete.

Pomôcť ochrániť telo pred škodlivými účinkami stresu môže aj užívanie nášho výživového doplnku Karnozín EXTRA. Obsahuje až šesť účinných látok, všetko sú to silné antioxidanty, ktoré chránia a regenerujú bunky pred voľnými radikálmi, posilňujú imunitu, podporujú koncentráciu a logické myslenie. Karnozín EXTRA objednáte v našom eshope alebo v lekárňach.

 

 


30.08.2019


Čítaj Viac:

 

Chcem viac informácií

 

 

Video kanál
Videá o našich produktoch
Video

Pre tých ktorým sa nechce čítať náš blog,
je tu sekcia video

Pozerať


Napíšte nám

Chcete sa s nami podeliť o skúsenosti s našimi produktami alebo máte pre nás zaujímavú tému pre náš blog?

Odoslaním tohto formulára súhlasíte so spracovaním Vašich osobných údajov za účelom vybavenia Vašej požiadavky. Viac info.

 


Najdete nás i na MALL.SK

  

© CarnoMed 2017 · Developed by CodeShore